۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

مقررات شرکت در بخش تارنماهای اینترنتی و رسانه برخط
.1 آثار متقاضی شرکت در جشنواره می بایست در تارنمای ستاد ساماندهی تارنماهای ایران به نشانی dadex.ir ثبت شده باشند.

2. اثر و اجزاء به کار رفته در تارنما یا رسانه ی برخط مغایر قوانین و مقررات جاری کشور، فرهنگ و ارزش های دینی و ملی وامنیت ملی جمهوری اسلامی ایران نباشد.

3. حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان آثار به کار رفته در تارنما یا رسانه ی برخط طبق قوانین و مقررات جاری جمهوری اسلامیایران رعایت شده باشد.
4. فقط صاحب حقوق اثر اجازه ثبت نام در جشنواره را دارد. صاحب اثر در این بخش شخص حقیقی و یا حقوقی می باشد که آدرسدامنه در سامانه ساماندهی به نام وی ثبت شده باشد.

 بخش نرم افزارها 
آثار مورد رقابت در این بخش شامل نرم افزار های چندرسانه ای ، نرم افزار های همراه و هوشمند و حتی بازی های رایانه ای

-با موضوع های تبلیغات دیجیتالی و فضای مجازی می باشند .
- نرم افزارهای چندرسانه ای، بسته های نرم افزاری رایانه ای هستند که برای دسترسی، نمایش، پخش و جستجوی محتوای دیجیتالهمچون متن، صدا، فیلم، پویانمایی و تصویر مورد استفاده قرار می گیرند .
- نرم افزارهای همراه و هوشمند روی گوشی تلفن همراه و یا تبلت ها قابل اجرا هستند و می توانند به صورت مستقل و یا بابهره گیری از سیستم های مخابراتی با مخاطب ارتباط برقرار کنند و ارائه خدمات و محتوا نمایند .
- انواع بازی های رایانه ای از قبیل بازی های مخصوص pc و کنسول و همچنین بازی های تبلت و تلفن همراه و بازی های آنلایننیز در همین بخش مورد داوری قرار خواهند گرفت.

 

مقررات شرکت در بخش نرم افزارها
.1 ویرایش جدید نرم افزارهایی که ویرایش های قبلی آنها در جشنواره شرکت کرده اند، تنها در صورتی می توانند در این دوره شرکتکنند که توسط هیئت داوران جشنواره از لحاظ ساختار و محتوا به عنوان نسخه جدید شناخته شوند.
.2 هر شرکت کننده باید از طریق سامانه جشنواره که آدرس آن در پایان فراخوان موجود است نسبت به ثبت نام و وارد کردناطلاعات اثر خود اقدام نماید و همچنین 2 نسخه از اثر را با تمام تجهیزات جانبی و نیازهای آن مانند تجهیزات مکمل –سخت افزاری، قفل های سخت افزاری و نرم افزاری، کدهای فعال سازی و سریال های لازم، کتاب های جانبی و قاب به همراه کد –رهگیری تا پایان مهلت ثبت نام به دبیرخانه جشنواره ارسال نماید. )لازم به ذکر است آثار ارسال شده پس از اتمام مراحل داوریدر آرشیو دبیرخانه بایگانی خواهند شد و عودت داده نمی شوند.(
.3 اثر ارسالی می بایست با استفاده از ابزارها و فناوری های دیجیتال تولید شده باشد و مراحل طراحی و تولید نرم افزار در آن طی شدهباشد، به نحوی که از مجموعه آثار محتوایی به کار رفته در آن متمایز باشد و بتوان آن را اثری متمایز از مجموعه آثار به کار رفتهدر آن دانست.
.4 اثر و اجزای به کار رفته در آن مغایر قوانین و مقررات جاری، فرهنگ و ارزش های ملّی و دینی و امنیت ملّی جمهوریاسلامی ایران نباشد.
.5 اثر کامل باشد و در پلتفرم های متعارف قابل اجرا باشد.
.6 حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان سایر آثار فرهنگی و هنری و بسته های نرم افزاری به کار رفته در اثر طبق قوانین و مقرراتجاری جمهوری اسلامی ایران رعایت شده باشد.
.7 فقط صاحب حقوقی اثر اجازه ثبت نام در جشنواره را دارد.

 

مقررات شرکت در بخش فعالیت های فرهنگی و تولید محتوای دیجیتال
.1 نوع فعالیت باید مشخص ، با هدف تعیین شده و برنامه ریزی شده باشد.
.2 اگر فعالیت شامل چند بخش است باید همه بخش ها پیوسته و دارای یک شخص یا موسسه به عنوان صاحب فعالیت باشد .
.3 صفحات اینستاگرام ، گروه ها و کانال های تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی پر مخاطب که پیشینه فعالیت دارند می توانند بهعنوان یک فعالیت دیجیتالی در این بخش شرکت داشته باشند.
.4 اثر و اجزای به کار رفته در آن مغایر قوانین و مقررات جاری، فرهنگ و ارزش های ملّی و دینی و امنیت ملّی جمهوریاسلامی ایران نباشد.

 

مقررات شرکت در بخش ایده های دیجیتالی
1. شکل و قالب طرح های ارسالی باید حداقل شامل بخش های : مقدمه ، ضرورت و اهمیت اجرای پروژه، طرح پروژه، شناسایی و بیان پروژه، اهداف، روش اجرا، بودجه بندی و خدمات باشد.
2. متقاضیان می توانند طرح و ایده های دیجیتالی خود را در قالب های بالا از طریق وب سایت جشنواره :dadex.ir بهدبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.